Superposition 2 orthophotos

[Machine Translated]
Hi all

I do for a farmer friend a follow-up of his field every 15 days to see the evolution of the sunflower (I train at the same time)

I would like to superimpose the 2 orthophotos that I realized in the space of 15 days, but, I did not find or I looked badly for this kind of subject.

obviously everything goes through webodm

Thank you

Laurent

Drone In Tarn (France)

[Message d’origine]

Bonjour à tous,

Je fais pour un ami agriculteur un suivi de son champ chaque 15 jours pour voir l’évolution du tournesol (je me forme en même temps)

J’aimerais superposer les 2 orthophotos que j’ai réalisé en l’espace de 15 jours, mais, je n’ai pas trouvé ou j’ai mal cherché ce genre de sujet.

évidemment tout passe par webodm

Merci

Laurent

Drone In Tarn (France)

1 Like

Laurent,

If you’re looking to compare two images, you can compare DTMs in OpenDroneMap (highlighted button):
image

If you’re looking to do other change analyses, right now I think a tool like QGIS is your best bet.

1 Like

Bonjour et merci pour ta réponse. Je vais faire comme ça et je testerai QGIS après

1 Like

je n’ai pas l’onglet de surbrillance quand j’ouvre webodm

j’ai orthophoto, 5 icones et pas les 2 que tu m’as montré avec la surbrillance et en dessous

Merci

1 Like

[Traduction automatique]
lolo,
Êtes-vous sur la version la plus récente de WebODM?
image

Veuillez mettre à jour les dernières et fournir une capture d’écran afin que nous puissions avoir une meilleure idée de ce qui se passe.

merci!

[Original Message]
Are you on the most recent version of WebODM?

Please update to the latest and provide a screenshot so we can get a better idea of what is going on.

Thanks!

Bonjour Laurent!

Cherche pour l’outil (plugin) nommé “map swipe” pour QGIS.
Ce lien a Youtube démontre lèeffet du plugin. Map Swipe Youtube.com
Bonne chance!
Jeff

2 Likes

bonjour,

non je n’ai pas la dernière version, je suis en 1,9,2

comment mettre à jour ? je suis allé sur à propos et j’ai vu ma version.

@jeff merci pour l’info

merci à vous deux

Laurent

1 Like

Uploading: Capture d’écran 2021-07-02 à 11.09.28.png… Capture d’écran 2021-07-02 à 11.09.28

je ne vois pas l’onglet de mis à jour, réveil difficile ce matin :slight_smile:
Capture d’écran 2021-07-02 à 11.09.28.pdf (85.0 KB)

1 Like

Bonjour,

je ne “vois pas” comment je peux savoir si je suis en 1.9.2 build 28 ?

Je n’ai pas encore l’option de superposition avec WedODM alors qu’elle existe.

Un lien pour télécharger la dernière version ?

Merci

Laurent

[Traduction automatique]
Laurent,

Si vous utilisez WebODM pour Windows (natif), vous pouvez mettre à jour WebODM à partir de l’option Mettre à jour, et vous pouvez voir de quelle version il s’agit à partir de l’écran de démarrage, comme dans ce lien:
https://community.opendronemap.org/t/superposition-2-orthophotos/8173/5?u=saijin_naib

[Original Message]
Laurent,

If you’re using WebODM for Windows (native) you can update WebODM from the Update option, and you can see what version it is from the splash screen, like in this link:

Bonjour,

Je suis “sur” Mac

Merci

Laurent

1 Like

Bonjour,

Je cherche partout mais je ne vois pas comment faire la mis à jour sur macintosh.

Je suis nul ou il faut que j’achète de nouvelles lunettes, ou les deux :slight_smile:

Laurent

Is the tool available if you go to Administration → Plugins and enable it from there?

hello,

i have that ?

Capture d’écran 2021-07-16 à 16.00.54

thank you

Laurent

1 Like

Yes, the change detection module. It is only for DSMs, but it may help with what you’re doing.

it does not tell me how to update :wink: ?

I went into the mac’s magnifying glass and typed webodm.app and got the offer to restart or update. to see later if I can superimpose my 2/3 orthophotos.

I’ll keep you informed

Thank you

Laurent

Laurent, the change detection is only for DSMs. Updating will not fix that.

If you want to compare orthophotos, you’ll need something like MapSwipe for QGIS as Jeff_Gaudette posted above.

I understood, I’ll do it like that then.

As I do not have the same window as you (the 2 arrows that meet) I will see with the update

thanks again

Laurent

1 Like

I now have version 1,9,3 but how to get the yellow tab that you showed me at the beginning of the post ?

1 Like